Dax-Navarrenx-Jaca - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Dax-Navarrenx-Jaca - Reisverslag uit Jaca, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Dax-Navarrenx-Jaca

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

17 September 2013 | Spanje, Jaca

Ma. 16 sept. Dax-Navarrenx 73 km
Zon en wolken, 21 gr. In Dax op de route komen kostte even tijd en een paar km extra. Schitterende dag, de hele tijd de Pyreneeen in zicht! Door kleine oude dorpjes, langs mais en koeien. Ook kiwi bomen. Route was weer heuvelachtig met hier en daar pittige klimmen. In Navarrenx een gite. We delen de kamer met een Engelsman en een Fransman. Beide waren bekend met Nederland, Amsterdam, de Engelsman van de coffeeshops en de Fransman zijn dochter woont en werkt in Amsterdam. ´s Middags en ´s avonds na het fietsen miezerrregen, toch het vestingstadje nog rondgewandeld.

Di. 17 sept. Navarrenx-Jaca 113 km
Zon en wolken, 11 (op 1640 m.) tot 20 gr. Eigenlijk waren we van plan vandaag tot Accous te fietsen, eerste aanloop van de klim. Maar we waren zo uitgerust na gisteren dat we besloten de hele klim en afdaling ook te doen. In Oloron-Ste.Marie hebben we bij een fietsenzaak de banden op spanning laten zetten. We vonden de klim ingaan beiden spannend, kunnen wij dit wel? De klim was mooi, zwaar wel, maar niet zwaarder dan verwacht. We hebben hem in etappe´s gedaan met volop eten en drinken. Het steilste laatste gedeelte hebben we gewisseld van fiets. Gerard zijn fiets heeft een kleiner verzet. Zo lukte het om tot boven toe op de fiets te blijven. Boven, Spanje, Col du Somport, 1640 m. een meneer in de kamper gevraagd foto´s te maken. Veel kleren aan voor de afdaling, genieten van de bergen maar wel een drukke weg. In Spanje werd de lucht steeds blauwer. Nu een hostel na een lange dag.

• 17 September 2013 - 20:48

Jozien:

goede avond het weer is beter bij jullie dan hier vandaag ook weer veel wind en regenbuien en dan weer het zonnetje het is prinsjesdag maar wat is voorgelezen daar hoef je niet voor terug te komen naar Nederland wordt je niet echt vrolijk van. ik neem aan dat de foto's gemaakt door de mijnheer in de camper nog volgen op hoeveel km zit je nu totaal, en hoeveel dagen heb je nog nodig, als ik het zo lees hebben jullie nog geen rustdag genomen gaan jullie dat ook niet doen. we lezen en zien het de volgende keer weer leuk hoor om mee te lezen met de verslagen heb het goed samen en geniet!! groetjes johan en jozien

• 17 September 2013 - 21:24

John En Lenie Heyms:

Het gaat goed zie ik wel het gaat jullie zeker lukken.
    Misschien kun je ook een keer een foto erbij doen van een mooie ijsbaan (grapje)
    Nog veel plezier en geniet er van.

John en Lenie

• 18 September 2013 - 10:34

Kees En Corrie Van Gestel:

Hoi Gerard en Eliie

Als ik jullie verslagen lees, dan gaan jullie als een speer op jullie doel af. Wel bijzonder dat je zoveel kilometers op een dag , en dag na dag af kunt leggen. En toch ook nog genieten van wat je onderweg tegenkomt. Nog veel succes voor het laatste deel van jullie tocht

Groetjes uit Beers

• 18 September 2013 - 10:37

Piet En Jacky:

Hoi Ellie en Gerard
    Super, jullie conditie is top, en de wil om er voor te gaan.
    Erg leuk elke keer die foto's erbij!
    Hoe zit een mannenzadel??
    Groetjes, en we blijven jullie volgen.

• 18 September 2013 - 19:08

Engelien:

Zo jullie zijn al echt ver, knap hoor. Geniet nog van alles want jullie zijn er zo.
    Gefeliciteerd Gerard en Ellie met Luuk.Gelukkig hebben we onze computer weer terug en kan ik jullie thuis volgen, veel succes nog, groetjes van ons allemaal, Peter, Engelien , Michelle , Lance en Oma

• 18 September 2013 - 20:54

Trees:

Hoi Gerard en Ellie,
    Wat zijn jullie goed bezig en zoals ik lees zien en genieten jullie ook van de natuur geweldig.
    Ga dit weekend met Ria naar Scheveningen even uitwaaien. Genieten jullie nog maar lekker van de reis en we nemen na het weekend weer contact op. Groetjes Leo en Trees