St. Emilion-Moustey-Dax - Reisverslag uit Saint-Paul-lès-Dax, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu St. Emilion-Moustey-Dax - Reisverslag uit Saint-Paul-lès-Dax, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

St. Emilion-Moustey-Dax

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

15 September 2013 | Frankrijk, Saint-Paul-lès-Dax

Za. 14 sept. St. Emilion-Moustey 93 km
De dag begon met een paar uur mist, verder bewolkt 21 gr.
Tussen de druiven door, heuvels dus, naar Cadillac. Stadje met stadspoorten en een markt met straatmuzikanten in het centrum. Na Landiras Les Landes in(voor 2 dagen). Bos met vooral dennebomen voor de productie. De heide stond volop in bloei. In Moustey een chambres d'hotes aan de route, een erg fijn adres. 'S avonds een flinke regenbui.

Zo. 15 sept. Moustey-Dax 106 km
Na 3 dagen nauwelijks zon is de zon er vandaag weer! Onderweg zijn er steeds meer wandelaars met bestemming Santiago. Soms maken we een praatje met nederlanders, belgen, duitsers en fransen. Ook met mensen in de hotels en chambres d'hotes. Les Landes is vrijwel vlak en fietst goed. Ook wel akkerbouw te zien. Nu in Dax gaan we het centrum en de kathedraal bekijken.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we morgen de weg nemen van de hoofdroute, de Col du Somport. Deze is meer dan 1600 m. hoog en de route is 150 km langer, maar wel heel mooi. Daar gaan we voor!

• 15 September 2013 - 19:59

San Xacobeo:

Inderdaad de Somport en traject daarna is veel mooier.
    En voor alle duidelijkheid: de Somport is 1635 hoog maar je begint niet op nul.
    Het is maar ongeveer 1.000 metertjes klimmen. Eitje...

• 15 September 2013 - 21:33

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Hallo Gerard en Ellie

Leuk om jullie te volgen waar jullie nu zijn.
    het is wel goed fietsweer bij jullie gelukkig niet te warm en geen regen
    deze week hier ruim 80 mm regen gevallen vandaag droog.
    en morgen weer regen met temperatuur 14 gr.
    nu nog veel fietsplezier en geniet van jullie mooie reis.

Groetjes Ome Jan en Tante Mien

• 15 September 2013 - 22:06

Leonie:

Goed om te lezen, goede reis nog en geniet! Groetjes van ons!

• 16 September 2013 - 07:13

Maaike En Jan:

Dat gaat goed met jullie. Volhouden!

• 16 September 2013 - 10:08

Corrie:

ellie en gerard
    jullie zijn kanjers en zetten hulten op de kaart
    we wensen jullie voor de laatste 1000 km nog veel succes
    groeten van de buren

• 16 September 2013 - 19:46

Yolanda Frenken:

Jullie hebben de vaart er wel in! Komt er nog een rustdag of gaat het gewoon in een keer door? Veel succes verder en groeten, ook van Piet.

• 17 September 2013 - 10:21

Jeannita En Frans Thielen:

Ellie en Gerard,

gaat lekker bij jullie, Het lijkt me leuk als je steeds meer mensen ontmoet met de zelfde bestemming,Hopelijk gaat de klim jullie ook goed lukken volhouden je bent bijna op de helft groetjes Frans Jeannita

• 17 September 2013 - 16:14

Elly Havermans:

Hoi Gerard en Ellie,
    Jullie fietsen goed door zeg. Zo te lezen een mooie afwisselende omgeving.
    Succes met de klim, hou er samen de moed in fijne dagen.
    Groetjes Kees en Elly Havermans