Puente la Reina-Navarrete-Santovenia de Oca - Reisverslag uit Ibeas de Juarros, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Puente la Reina-Navarrete-Santovenia de Oca - Reisverslag uit Ibeas de Juarros, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Puente la Reina-Navarrete-Santovenia de Oca

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

21 September 2013 | Spanje, Ibeas de Juarros

2 Dagen goed fietsweer met zomerse temperaturen, zelfs op 1000 m. hoogte 26 gr.

Vr. 20 sept. Puente la Reina-Navarrete 83 km.
Onderweg een praatje gemaakt met een Fransman op een elektrische fiets. Later kwam hij ons voorbij tijdens een klim. It is not fair, zei hij. Langs het wijndorp Villamayor de Monjardin. In Logrono konden we niet bij de kathedraal komen. San Mateo, feest, heel druk met feestende drinkende jongeren. In Navarrete was het hotel vol, dan een Albergue. Kamer met 3 stapelbedden, 5 mannen en 1 vrouw.

Za. 21 sept. Navarrete-Santovenia de Oca 114 km
Mooie vergezichten en veel wijngaarden. In Najera van de route af. Even vragen op een terras waar een hardloper bij staat. Niemand die Engels sprak, druk Spaans gepraat. Uiteindelijk zou de hardloper vooruit lopen en ons op de route brengen. Al vrij snel gingen we een keienpad op. Wij duidelijk gemaakt dat we een weg zoeken. Komt goed duidde hij. Tussen rotsen, een riviertje, langs afgronden en druiven op een pad wat bijna niet te fietsen was. Verschillende keren overleg gepleegd. Komt goed duidde hij steeds. Na 10 km zaten we op onze route. Het zal wel bij het avontuur horen. 's Middags een hotel geboekt nog 36 km verder, eerder geen overnachtingsmogelijkheid. Nu morgen nog 25 km naar Burgos.

• 21 September 2013 - 22:07

Anja En Eric:

Hey harde trappers.........

Jullie gaan ongelooflijk hard.
    Komend weekend weer in NL!?
    Het weer is bij jullie beter als hier hoor, dus ik zou zeggen: neem de tijd en geniet van het mooie weer en alles om jullie heen. Nog heel veel plezier.
    Ik mag morgen wat minder kilometers als jullie: 35, maar hardlopend toch ook een hele afstand.

Groetjes Anja en Eric

• 21 September 2013 - 22:52

Jozien:

goede avond, wat een mooie foto's en een schitterende omgeving, echt geweldig
    geniet ervan groeten jozien en johan

• 22 September 2013 - 10:40

Oom Jan En Tante Mien De Brouwer:

Hoi Ellie en Gerard,

Wat knap allemaal, ikzou dat alles ook wel willen zien,
    maar dan met de auto natuurlijk.
    Heel veel succes verder , en veel devotie in Santiago.
    Hoeveel dagen nog fietsen?

Groeten oom Jan , tante Mien !!!!!!!!!

• 22 September 2013 - 15:59

Corné En Jolanda:

Hoi Gerard en Ellie,
    Erg leuk om steeds jullie verslagen te lezen en te volgen waar jullie zitten.
    Jullie gaan echt als een speer. Het einddoel komt echt al dichtbij.
    En nog steeds "vrienden" ? haha.

Groetjes, succes en geniet nog van het laatste stukje,
    Corné en Jolanda

• 22 September 2013 - 19:51

Piet Frenken:

Hoi ellie, denk dat je de enigste bent van je collega's die met 5 mannen tegelijk heeft geslapen. Heeft gerard die nacht wel geslapen? Tja bij een bedevaartstocht hoort afzien!!

• 22 September 2013 - 21:56

Rob En Marcella De Bie:

Hey Gerard en Ellie,
    Leuk om te zien wat jullie allemaal meemaken onderweg.
    Jullie gaan goed zeg! Een geweldig avontuur zo, met prachtige omgevingen.
    Geniet van jullie tocht en hou nog even vol. Tot ziens weer in Nederland.
    Groetjes, Rob en Marcella

• 23 September 2013 - 07:45

Hoi Gerard En Ellie:

Nou nog even volhouden en dan zijn jullie er en dan nagenieten van jullie fietstochtje. Wat geweldig deze mooie reis van jullie op deze manier mee te mogen maken. Groetjes Leo en Trees

• 23 September 2013 - 09:11

Kees En Mieke:

Hallo kanjers, wat een avonturen beleven jullie toch. Verhalen van genietenen soms afzien. De foto's zijn prachtig en zo hebben wij ook een goed beeld van wat jullie meemaken. Wij zijn als jullie weer terug zijn erg benieuwd naar alle verhalen van deze tocht. Voor nu wensen wij jullie voor het laatste gedeelte van de reis veel fietsplezier en geniet van de mooie omgeving waarin jullie fietsen. Kees ne Mieke

• 23 September 2013 - 11:31

Jan En Maaike:

Het klinkt als een 'eitje' voor jullie.
    Met Santiago in zicht bijna een prachtig avontuur volbracht.
    Geniet en veel succes!

• 23 September 2013 - 14:35

Ad En Annelie:

Hoi Ellie en Gerard,

Jullie gaan echt goed zeg.
    Hoeveel km moeten jullie nog afleggen ongeveer?
    En wat een mooie omgeving zeg, mooie om te zien. prachtige foto`s.
    Geniet ervan samen, en samen nog hele mooie km.
    Wij blijven jullie volgen.

Groetjes Ad en Annelie