Ponferrada-Sarria-Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Ponferrada-Sarria-Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Ponferrada-Sarria-Arzua

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

27 September 2013 | Spanje, Arzúa

Do. 26 sept. Ponferrada-Sarria 102 km
Nog steeds zomer. Gisteravond in het oude centrum, achter de mooie burcht gegeten. We zijn in Galicia, weer in de bergen, schitterend, maar het betekend als fietser hard werken! Het wordt drukker op de route, wandelaars maar ook fietsers, vooral Spaanse jongeren denken wij. Een klim naar Cebreiro van ruim 30 km, ging bij beiden beter dan gisteren. Een afdaling van 12 km op een heerlijk rustige, goede weg. In Sarria was het druk met Caminogangers. Geluk, een slaapplaats in een pension. Op het terras met 2 wandelaars gesproken, beiden gingen al meerdere keren naar Santiago fietsend en wandelend. Het pension was in het historisch centrum.

Vr. 27 sept. Sarria-Arzua 83 km
Regen, bijna de hele dag. Soms komt het er met bakken uit. 20 gr. Dat is toch anders. Overal schuilende Caminogangers. Maar wil je verder komen moet je er door. Regenkleding weer eens gebruikt. Genoeg zuurstof in de lucht voor het klimmen-dalen-klimmen enz. Een gedeelte van de dag langs de drukke N547 waar het verkeer, ook vrachtwagens, langs je af razen. We hebben nog geen flitspaal gezien. De andere gedeelten over rustige wegen door kleine dorpjes door bossen en langs vee, mooi. Door de regen leg je minder contacten. Morgen nog 45 km naar Santiago.

• 27 September 2013 - 18:45

Jozien:

nog 45 kilometer een peuleschil lijkt het, maar wat een prestatie hebben jullie weggezet en die flitspaal als je een bon hebt krijg je hem wel thuis gestuurd, dat zou pas een stunt zijn!!
    Leuk dat je zoveel medegangers met fiets of te voet onderweg ontmoet en spreekt. Dat is toch wel heel leuk en interresant om zoveel mensen te ontmoeten.
    Gerard en Elly veel succes morgen met de laatste kilometers, Hopelijk is het morgen droog, dat fietst toch beter denk ik. Een fijne avond en slaap lekker
    PS in Nederland is het nog steeds droog met overdga een lekker zonnetje
    Groetjes Johan en Jozien

• 27 September 2013 - 18:50

Elly Havermans:

Gerard en Ellie,
    Geweldig jullie zijn er bijna. Morgen nog een klein stuk van 45 km voor jullie een peuleschil.
    Geniet ervan, het gevoel beleven met al die andere pelgrims.
    Morgen nog veel succes en hopelijk met zon.
    Groetjes,
    Kees en Elly Havermans

• 27 September 2013 - 18:51

Piet En Jacky:

Er zal heel wat door jullie heengaan morgen.
    Wij zijn erg benieuwd naar alle belevenissen, met foto's.
    Super van jullie!!

• 27 September 2013 - 20:24

Engelien:

He Ellie en Gerard, geniet nog van de laatste kilometers, heel veel plezier bij het eindpunt , lijkt me een mooi moment, heel veel groetjes van Peter, Engelien, Michelle en Lance en oma van de Logt.

• 27 September 2013 - 22:22

Johan En Leonie:

Dag Ellie en Gerard,

Nu al een grote prestatie, zet hem op voor de laatste 45 km. De weerberichten zijn helaas niet zo geweldig voor zaterdag, waarschijnlijk met regen. Zondag wordt het beter, Hopelijk heb je dan ook nog genoeg tijd om van de stad Santiago te genieten.

Groetjes Johan

• 28 September 2013 - 09:40

Jan En Maaike:

Dit kan niet meer stuk!! Wat zal dit goed voelen. Succes met de laatste kilometertjes.

• 28 September 2013 - 13:42

Henk En Pia-may:

Gerard en ellie,
    Dit moet gaan lukken vandaag. Fantastisch dat jullie het in dit constant tempo hebben gehaald.
    Hopelijk kunnen we morgen met gilze 6 de eerste overwinning binneslepen.
    Tot volgende week.
    groeten henk en pia-may

• 28 September 2013 - 21:36

Anja En Eric:

Hey Ellie en Gerard

Ik lees jullie verhaal pas za.avond 21.30 uur..................,
    dus jullie hebben het gehaald! Heel knap gefietst. Wat een prestatie.
    Wat kilo-tjes armer, maar daar krijg je een ervaring rijker voor terug. Proficiat.
    Tot snel.

Liefs Anja en Eric