Santovenia de Oca-Burgos-Sahagun - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Santovenia de Oca-Burgos-Sahagun - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Santovenia de Oca-Burgos-Sahagun

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

23 September 2013 | Spanje, Sahagún

We hebben 2107 km gefietst en volgens het boekje nog 406 te gaan.
We fietsen nu in de meest vlakke delen van de route in Spanje. Het begin in Spanje was klimmen-dalen en de laatste 300 km ook weer.
Zomer, strak blauwe lucht tot 32 gr.

Zo. 22 sept. Santovenia de Oca-Burgos 28 km
Onderweg Nederlanders ontmoet uit Barneveld die de route in 2 delen fietsen. In Burgos was het gezellig druk, zondag en een hardloopwedstrijd, el cancer, in het centrum. Voor 11 uur al een hotel. Daarna met de stadsplattegrond van het hotel de stad door met als hoogtepunt de kathedraal, van binnen en van buiten gezien. Daarna tijd voor het terras!

Ma. 23 sept. Burgos-Sahagun 134 km
We waren weer bijgetankt, het fietste goed. 's Morgens een stuk mee gefietst met de Nederlanders uit Barneveld. Zij hadden ook overnacht in Burgos. Onder de boog van ruïne San Anton door. Over de middeleeuwse stenen brug de Rio Pisuerga over. 's Middags 12 km grindweg (camino wandelaars) gefietst. De hele dag vrijwel schaduwloos, uitgestrekte velden tot aan de horizon. Veel windmolens.

• 23 September 2013 - 19:57

Jozien:

goede avond, nog steeds hebben jullie beter weer als hier, maar ook wij mogen niet klagen best een mooie temepratuur en droog, de eerste mais zijn ze links en rechts aan het afrijden deze rijpt nu goed aan. wat een schitterende omgeving en mooie foto's zie er allemaal heel mooi uit nog een kleine 500 km klinkt als een makkie maar ik denk zo wel vlak maar pal in de zon zonder schaduw mooi kleurtje doe je dan op en........goed blijven drinken hoor, nog veel plezier en geniet ervasn samen gr uit hulten johan en jozien

• 23 September 2013 - 20:07

Yolanda Frenken:

Wat een mooie blauwe lucht! Veel succes en plezier nog met de laatste loodjes

• 23 September 2013 - 21:02

Jan Laurijsen:

Ja jullie hebben zo te zien toch wel een heel lange zomer dit jaar. Het is daar een erg mooie omgeving en onderweg ook al veel gezien natuurlijk? Die laatste week zal jullie ook vast wel lukken. Veel succes groeten Jan en Karin

• 23 September 2013 - 21:26

Kees En Rian:

Wow, wat zijn jullie al ver!! Het einddoel bijna in zicht.
    Jullie treffen het wel met het weer, hopelijk blijft het zo.
    Veel succes met de laatste kilometers, dit gaat jullie zeker lukken.
    Veel plezier nog en geniet ervan!!

• 23 September 2013 - 21:51

Anja En Eric:

Hoi, hoi,

Hoeveel kaarsjes hebben jullie al opgestoken in al die kathedralen die jullie al bezocht hebben?
    Vast een hele boel!
    Geniet lekker van de laatste kilometers.

Doei, doei, Anja en Eric

• 24 September 2013 - 18:17

Ron:

Hebben jullie nog geen lekke band gehad ?
    De spirit is goed zo te horen en wat een mooie temperatuur.
    Hier is de herfst echt begonnen, 's morgens mistig en later de zon
    groetjes en tot later, ron

• 24 September 2013 - 18:47

San Xacobeo:

En dan mis ik nog Fromista met de sluizen en de prachtige gerestaureerde romaanse kerk San Martin, de kip en de haan in Carrion de los Condes, Castrojeriz, Hontanas, en nog zo wat.

Uteraard, je kunt niet alles opschrijven in een blog en dus thuisfront: er valt nog veel meer te vertellen.

Nu naar Leon, een geweldige stad met zoveel moois dat je er een keer voor terug moet gaan...

• 25 September 2013 - 10:43

Trees:

Hallo Ellie en Gerard

Wat een belevenis waar jullie mee bezig zijn. Super dat jullie toch besloten hebben om de reis samen te gaan doen. Hebben jullie geld genoeg bij je om al die kaarsen aan te steken?
    Geniet nog van het laatste gedeelte.
    Groetjes Leo en Trees