Arzua-Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Arzua-Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Arzua-Santiago

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

29 September 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

We zijn er!!!
27 dagen gefietst, 2526 km.
Onze fietsen hebben het voortreffelijk gedaan. Geen fietspech gehad.

Za. 28 sept. Arzua-Santiago 50 km.
Heel de dag veel regen. De weg naar Santiago was een rustige mooie weg maar met pittige klimmetjes. Het leek wel of de benen wisten dat het de laatste loodjes waren, want bij mij wilden ze niet best. Santiago in zicht op de Monte de Arins, in een plensbui. In Santiago in het centrum van de route af geraakt. De kathedraal is dan uit het zicht. In de regen de weg gevraagd en via veel trappen met de fiets staan we dan op het plein voor de kathedraal, twee verzopen katjes. Een voldaan gevoel!!! Een slaapplaats zoeken en een lekkere warme douche. Daarna ons Compostelaat halen, in de rij, op het pelgrimsbureau. Fietsvervoerder Soetens was nog even zoeken, een Engels sprekende man hielp ons, bleek het een Nederlander te zijn ook op de fiets. Bij Soetens een andere Nederlander ontmoet waar we samen mee terug vliegen. 's Avonds de kathedraal van binnen bekeken.

Zo. 29 sept. Santiago
Na het ontbijt het centrum in langs Mosteiro de San Martino Pinario. Op het plein voor de kathedraal is het drukker dan gisteren. Het weer is nu wat beter. Tussen de buien door af en toe zelfs zon. Om 12.00 uur begon de mis in de kathedraal. Om 11.30 uur waren alle plaatsen al bezet. Om 12.00 uur was het overvol. Anderhalf uur zitten op de voet van een pilaar en dan het zwaaien van het wierookvat!

Afgelopen week met de smartphone een vlucht geboekt voor maandag.

Bedankt voor alle reacties. We vonden het leuk om deze te lezen!

Wij kijken terug op een mooie uitdaging en zijn vele ervaringen rijker. Na 4 weken gaan we weer graag naar huis.

Gerard en Ellie.

• 29 September 2013 - 17:37

Jozien:

een dikke proficiat, wat een prestatie, en wat zullen jullie dankbaar, moe maar voldaan zijn, dat je lichamen dit kunnen, het samen zijn en doen van deze tocht, zonder hele grote tegenvallers en/of stukken. samen genieten, samen stil zijn, samen ervaren, volgens mij in een woord geweldig.
    en nu op weg weer terug naar huis!! een warm ontvangst door familie, gezin en vrienden. en weer "landen"in het dagelijkse leven.
    Ook ik vond het heel leuk om de verslagen te lezen, de foto's bekijken en jullie te volgen
    Hartelijke groet uit Hulten Johan en Jozien

• 29 September 2013 - 19:51

Liny En Pieter:

Ellie en Gerard, Hartelijk gefeliciteerd met deze overwinning, echt geweldig!! Een ervaring die je nooit meer vergeet, en waar je nog dikwijls op terug kijkt en nog vaak over praat, en dat kunnen wij weten! Weer welkom thuis, we zien en horen weer van elkaar!! groetjes van Liny en Pieter.

• 29 September 2013 - 20:17

Twan En Jacqueline:

Proficiat, knap gedaan hoor! En terwijl jullie genieten van de overwinning heeft ook Gilze 6 zijn eerste overwinning behaald. Heeft vast zo moeten zijn! Wel thuis.

• 29 September 2013 - 20:40

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Gerard en Ellie
    Hartelijk Gefeliciteerd wat een prestatie, echt geweldig deze reis zal je nooit meer vergeten
    dat je dit samen hebt mogen beleven. dan kun je hier nog lang samen over na praten.
    nu een goede terug reis en tot ziens.
    Groetjes Ome Jan en Tante Mien

• 29 September 2013 - 21:35

Kees En Rian:

Proficiat met deze overwinning!! Geniet van deze mooi ervaring die jullie samen hebben kunnen doen. Echt super!! Goede reis en tot gauw..

• 29 September 2013 - 21:40

Johan En Leonie :

Geweldig! Gefeliciteerd! Jullie zijn toppers! Goede terugreis en tot gauw! Groetjes van ons allemaal!

• 29 September 2013 - 22:01

Yolanda Frenken:

Proficiat voor jullie allebei. En een goede thuisreis toegewenst.

• 29 September 2013 - 22:55

Kees En Yvonne:

Gefeliciteerd jullie beiden. Heel erg knap gedaan. Tot gauw. Goede terug reis. Gr

• 30 September 2013 - 14:13

Jack En Anjo:

Gefeliciteerd!! Met het behalen van jullie doel.We spreken jullie vast binnenkort ergens.
    Groetjes, Anjo en Jack

• 30 September 2013 - 14:22

Jeannita En Frans Thielen:

Missie volbracht, geweldig, gefeliciteerd en een ervaring om nooit meer te vergeten. Groetjes Frans Jeannita

• 30 September 2013 - 15:38

Ria En Jozef:

Gerard en Ellie,
    Proficiat met het behalen van jullie doel.
    Grote prestatie!!
    Groetjes Jozef en Ria Klomp.

• 30 September 2013 - 20:20

Corrie En Karel Van Riel:

Knappe prestatie geleverd jullie saampjes .
    Petje af en goede thuiskomst

• 30 September 2013 - 21:52

Joke Schepens-van Trier:

Gerard en Ellie,
    Proficiat met de geweldige prestatie!
    Een ontzettende leuke belevenis, zo met z'n tweeën. Hele leuke korte verslagen en prachtige foto's.
    Ook al ken ik jullie niet zo goed, het was heel leuk om het te bekijken.

• 30 September 2013 - 22:10

Rob En Ingrid:

echt super!!! waanzinnig om dit zo te kunnen doen samen!! top.

• 01 Oktober 2013 - 11:11

Jac En Mieit Van Trier:

Gefelisiteert geweldig

Ome Jac en tante Miet

• 01 Oktober 2013 - 16:28

Mieke Gillis:

Proficiat, wat een prestatie. En natuurlijk wegen de laatste loodjes altijd het zwaarst. geniet nog even van jullie vrijheid. We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Tot gauw, Kees en Mieke