Sahagun-Leon-Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Sahagun-Leon-Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Sahagun-Leon-Ponferrada

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

25 September 2013 | Spanje, Ponferrada

Twee dagen zon en zomerse temperaturen.

Di. 24 sept. Sahagun-Leon 65 km
Sahagun mooi verlaten, eerst onder een boog door (overblijfsel van een abdij) en over de middeleeuwse stenen Puente de Cante. Rond de middag inLeon een hostal gezocht. 's Middags het centrum in. Kathedraal gezien, Casa de Botines (Gaudi) en vele andere gebouwen en plazas. In vergelijking met Burgos is de stad mooier en schoner maar de kathedraal van Burgos blijft de mooiste.

Wo. 25 sept. Leon-Ponferrada 119 km
Tot Astorga bleef de route vlak. Na dagen weer mais en groen gezien. Over de historische brug in Hospital de Orbigo. In Astorga bij de kathedraal een stempel gehaald. Daarna de Montes de Leon over. Na dagen weer flink klimmen, 25 km lang tot een hoogte van 1504 m. Bij de Cruz de Ferro, boven, foto's gemaakt. Stukje dalen en weer naar 1515 m., de Irago-pas. Schittende vergezichten. Als toetje lekker afdalen, 15 km. lang. Vandaag verschillende wandelaars gesproken, Canadezen en een Australische. Ieder met zijn eigenverhaal.

• 25 September 2013 - 19:16

Jack En Anjo:

Hoi Ellie en Gerard,

Knap hoor, dat je naast al dat fietsen ook nog de tijd vindt om deze mooie reisverslagen te maken. Wij zijn er blij mee, zo hebben we jullie goed kunnen volgen. Veel succes en ook veel plezier bij de laatste loodjes. We spreken jullie vast weer een keer als jullie weer in Hulten zijn.
    Gr. Jack en Anjo

• 25 September 2013 - 19:32

Jozien:

goede middag beste mensen oh nee het is al avond, wat treffen jullie het met het weer lekker hoor, ook hier mogen we niet klagen in de morgen heeft het zonnetje moeite om erdoor te komen maar als ze er weer is is het best lekker wat een mooie foto's weer heb je nog iets achtergelaten bij crois de faro, wel indrukwekkend en ook leuk voor jullie die verschillende verhalen van mensen uit diverse landen en windstreken wat lijkt mij dat bijzonder.
    heel veel succes met de laatste loodjes, en het beste voor jullie en alle mensen diej ullie onderweg ontmoeten gr johan en jozien

• 25 September 2013 - 20:30

Jan En Maaike:

Jullie zijn er bijna; wat moet dat een fantastisch gevoel zijn!

• 26 September 2013 - 22:12

Marlies En Andrè:

goedenavond, dat is weer eens wat anders als met die BMW.
    pure spierkracht is toch wel wat anders, maar petje af hoor we doen het zo maar niet na.
    leuk om jullie zo te volgen, ook de fotos en de verhalen.
    misschien wat voor het vrijdagavondcafe, leuke presentatie.
    veel succes en geniet er van. Marlies en Andrè

• 26 September 2013 - 22:47

Wim & Joke:

Hoi Gerard en Ellie,
    Het is toppie hoever jullie al zijn. Nog ff doorbikkelen voordat je
    de eindbestemming hebt bereikt. Tot snel enne volgend jaar
    de route met de motor? (haha)
    Groetjes van Wim en Joke

• 27 September 2013 - 13:28

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Hoi Gerard en Ellie
    wij hebben het gevoel dat jullie vandaag of morgen je einddoel hebt bereikt.
    en is de vliegreis naar huis al geregeld.
    wij doen het jullie niet na om gemiddeld 100 km op een dag te fietsen.
    wij blijven jullie volgen.dan nog maar een paar dagen genieten in Santiago
    en even bij komen om een paar dagen uit te rusten na zoon lange reis.
    om thuis uitgerust aan te komen.
    Groetjes Ome Jan en Tante Mien