Charroux-Villebois Lavalette-St. Emilion - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Charroux-Villebois Lavalette-St. Emilion - Reisverslag uit Saint-Émilion, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Charroux-Villebois Lavalette-St. Emilion

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

13 September 2013 | Frankrijk, Saint-Émilion

Het gaat goed, we hebben in 12 dagen 1189 km gefietst.
De afgelopen twee dagen windstil, bewolkt, rond de 19 gr.
Tot nu toe de heftigste dagen wat klimmen betreft. De versnellingen goed gebruikt, klimmen-dalen, klimmen-dalen. Gerard heeft over, ik niet veel.

Do. 12 sept. Charroux-Villebois Lavalette 93 km
Mooie route, rustige wegen met kleine dorpjes. Alle daken van de huizen beginnen rood/oranje te kleuren. Langs Angouleme af, de bronnen van Touvre bekeken. Villebois Lavalette ligt op een heuvel, heeft een burcht.

Vr. 13 sept. Villebois Lavalette-St. Emilion 97 km
Mistig tot Aubeterre-sur-Drone (11 uur). We fietsen over een heuvelrug alleen zagen we de vergezichten niet. In Aubeterre de Eglise Monolithe St. Jean bezocht (in de bergwand). Echtpaar uit Arnhem ontmoet die tot in Spanje de St. Jacobs fietsroute volgen en daarna doorfietsen naar Valencia. Zij hadden erg veel fietservaring, o.a. Azie. Door een bos naar de wijnstreek en wijnstadje St. Emilion. Druk centrum.

• 13 September 2013 - 19:31

Jozien:

het gaat hard bijna 100 km per dag zie ik zo!! wil je geen rustdag inplannen of denken jullie zo gaat het goed, ook voor jullie een goed weekend, hier ziet het een beetje grauw en is het koud niet te geloven vorige week meer dan 30 graden nu zeker geen 20 ik denk 15 a 18 graden en miezerregen.
    weer veel plezier en succes samen en tot hoor ens groetjes from hulten

• 13 September 2013 - 19:55

Ron Verhaaren:

Waar was ik gebleven, oh ja, met dit medium, de computer en smartphone kunnen wij van het thuisfront echt met jullie meeleven.
    Doe een flinke elastiek aan Gerards fiets, grapje, lijkt me erg gevaarlijk.
    Lieve groet, ron

• 14 September 2013 - 09:37

Yvonne:

Zo jullie gaan wel super snel !! Knap hoor !! Geniet er maar van, zo te zien en horen is het er erg mooi. Succes verder, groetjes Kees en Yvonne

• 14 September 2013 - 22:03

San Xacobeo:

Het is net als in de Tour, rustdagen zijn alleen nodig als je werkelijk kapot zit. Zo lang dat niet het geval is heb je geen rustdagen nodig. Sterker nog, ze halen je uit je ritme. Wat wel een goed idee is, is tijd nemen om wat te bezichtigen, of lekker lang lunchen. Teveel fietsers/pelgrims jakkeren door en denken alleen aan het maken van kilometers, zo lijkt het. Mooi dus om te lezen dat de monolitische kerk St Jean is bezocht. Dat is een kerk geheel uitgehouwen in de rotsen. En met spectaculaire afmetingen, zowel de hoogte als het oppervlak. Ik schat het plafond op 13 meter hoog. Oppervlak: 25 bij 15 meter. Met een best groot kerkhof in de kerk. Je kunt tientallen sarcofagen zien. En zo is er nog veel meer moois te zien. Dingen die je nooit ziet als je over de peage rijdt.
    Geniet nog even. In Les Landes wordt het even wat saai. Behalve mogelijk als je in Cadillac overnacht in het Hospital Psychiatrique. Daar zijn twee originele pelgrimsslaapplaatsen. Na Cadillac 200 km vlakke, rechte wegen door het (aangelegd) bos.

En dan: De Pyreneeën.
    Bonne route!

• 15 September 2013 - 14:08

Diny:

Hoi Ellie en Gerard
    Wat fantastisch om jullie verslagen te lezen. Ook fijn voor jullie dat het goed gaat.
    Geniet ervan.
    Groetjes van John en Diny

• 16 September 2013 - 11:35

Toon En Elly:

Hoi Ellie en Gerard,
    Wat fijn voor jullie dat het zo goed gaat. Jullie gaan als een speer!
    En dat het weer ook nog redelijk goed is ook altijd meegenomen.
    Dit gaat helemaal goed komen deze reis. Heel veel succes en geniet ervan!!

Groetjes Toon en Elly