Chartres-Vendome-Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Chartres-Vendome-Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Chartres-Vendome-Tours

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

09 September 2013 | Frankrijk, Tours

Buiten de omgeving heeft elke dag wel zijn zelfde rituelen. Als alles op de fiets zit gaan we bij de eerste bakker die we tegenkomen brood halen. Een supermarkt volgt wanneer we die tegenkomen. Na elke 20 a 30 km houden we een stop. Brandnetelthee(goed voor de afvalstoffen) bij de eerste stop, cup-a-soep bij de tweede stop. 'S Morgens vullen we altijd 2 thermosflessen met heet water. Verder zitten bananen, meuslirepen en sportdrank in het menu. 'S Avonds evt. iets op de site zetten, appen of skypen. Eten, rondwandeling en op tijd naar bed, voor 10 uur.
Onderweg zijn de mensen heel behulpzaam. Je hoeft maar stil te staan en ze spreken je aan.

Zo. 8 sept. Chartres-Vendome 113 km.
Zon en wolken 20 gr. 'S Morgens weinig wind, daarna een stevige ZWwind. Het fietste goed tot ik in een bocht met kiezels onderuit schoof. Pols, elleboog en knie flink geschaafd. Maar goed dat ik een EHBOer bij me had. Later bij een stop sprak een echtpaar uit Haaren ons aan. Na hun wijze raad toch naar het hospital gegaan. Na 2 uur waren de kiezels eruit, de vellen eraf gesneden, flink ontsmet, verbonden en een tetanuscheck.Goed dat we gegaan zijn. Toch nog doorgefietst naar Vendome langs de Loir. Onderweg een aantal kastelen gezien.

Ma. 9 sept. Vendome-Tours 87 km
Bewolking en heel de dag een stevige ZWwind. De stijfheid en pijn na de valpartij vielen mee. Dachten een makkelijke dag te krijgen maar de wind een wegonderbreking en verkeerd rijden maakten dat anders. Langs de plaatselijke FC de Kampioenen gekomen (zie foto). Het eerste wijngebied. InTours eerst de kathedraal bekeken en een stempel gehaald. Ook Nederlandse vakantiegangers bij de kathedraal. Even moeten rondfietsten voordat we een overnachtingsplek hadden. Nu het oude centrum in.

• 09 September 2013 - 19:05

Jac En Lianne:

Hoi hoi,

Pfff. En daar ging ze over de kaaien.
    Nou maar proberen overeind te blijven. Leuk hoor jullie te volgen.
    Enjoy!!

Groetjes Jac en Lianne

• 09 September 2013 - 19:31

Jozien:

Elly en Gerard gelukkig viel de schade mee, maar schaafwonden kunnen goed pijn doen, pas je een beetje op jezelf en elkaar, wat leggen jullie per dag toch grote afstanden af, geniet ook van de omgeving want de foto's zijn schitterend, en wat een omgeving. Nog veel succes en niet vergeten te genieten van alles, maar ook van het samen zijn!!

• 09 September 2013 - 22:14

Yolanda Frenken:

Hallo,
    Het kasteel herken ik, hebben we volgens mij ook een foto van gemaakt. Maar die blessures...je begint nu wel erg veel op een echte wielrenner te lijken! Hopelijk herstel je snel en zonder veel pijn. En verder, ga zo door en alvast dank voor de leuke reisverslagen, die jullie schrijven.
    Groetjes, Yolanda

• 10 September 2013 - 13:34

Elly:

pechvogel, zat je nog vast op de pedalen? Hopelijk geneest het snel na die goede medische behandeling.
    Tours bereikt!!! Vanaf nu is de route ook voor jou weer nieuw Elly. Geniet ervan, want hier is het ondertussen herfst.

• 10 September 2013 - 14:10

Corrie:

we wensen jullie 2 veel succes met de verdere tocht door Frankrijk
    te hopen dat het bij jullie droog blijft
    veel groeten van de buurtjes

• 10 September 2013 - 18:06

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Hoi Gerard en Ellie
    Hoe ging het fietsen nu dat pols elleboog en knie flink geschaafd waren.
    wel goed dat je even naar een hospital zijn geweest om het goed schoon te maken.
    dan geneest alles ook veel beter en je hoopt je einddoel toch te halen.
    jullie beginnen wel op wielrenners te lijken die gaan ook door tot ze niet meer kunnen.
    het weer zal bij jullie wel beter zijn dan hier.
    hopelijk ben je weer hersteld zonder veel pijn nu heel veel succes.

groetjes ome Jan en Tante Mien

• 10 September 2013 - 18:09

Ron:

Wat ben je toch een 'kei' harde, door tegenslag word je sterker.
    Elke ontmoeting is speciaal
    denk vaak aan jullie, liefs
    ron

• 10 September 2013 - 18:19

Omen Jac Ne Tante Miet:

Hallo Elle en Gerard

Jammer dat je gevallen
    bent maar het is gelukkig mee gevallen
    laat hoppen dat het nu niet meer gebeurd
    Verders goede reis en goed weer en weinig wind

Vele groeten van Ome Jac en Tante Miet

• 10 September 2013 - 20:21

Kees En Mieke:

Ha Elly en Gerard,

Wat zijn jullie een bikkels zeg, afzien en genieten tegelijkertijd. Jammer van de valpartij.
    Maar zo te lezen en te zien op de foto's is het toch vooral genieten. Hier is het deze week
    herfstweer, dat zullen we niet naar jullie sturen.
    Succes samen verder, wij blijven jullie nu volgen.
    Groetjes uit Molenschot

• 10 September 2013 - 20:45

Johan En Leonie:

We'n slimme meense toch die ut Hoaren!
    Groetjes, Leonie en de rest

• 11 September 2013 - 14:00

Jeannita En Frans Thielen:

hoi hoi elly en Gerard,
    vandaag jullie reisverslag helemaal bijgelezen. Wat fietsen jullie veel per dag zeker in de bergen, wat zullen jullie veel zien. Zo te lezen genieten jullie wel, wat minder is het val partijtje maar het had erger gekund.Leuk om jullie te volgen en blijf dat ook doen. Goede reis niet teveel wind en regen en lekker genieten Groetjes frans Jeannita

• 13 September 2013 - 07:57

Henk:

Gerard en ellie,
    harstikke leuk o, jullie verslagen te lezen. Met het fietsen gaat het beter als met de voetbalresultaten van gilze 6. voor de beker nog 2 keer verloren. Ondanks dat het de laatste wedstrijd stukken beter ging. Hopelijk gaan we de competitie beter beginnen.
    groeten, henk en pia-may