St. Quentin-Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu St. Quentin-Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

St. Quentin-Compiegne

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

05 September 2013 | Frankrijk, Compiègne

Allereerst willen wij iedereen bedanken die ons voor ons vertrek per mail of via de site een goede reis hebben gewenst!
Verder willen we proberen, als dat uitkomt, om te overnachten in de wat grotere steden. Meer mogelijkheden om te overnachten, de stad te bekijken en een terrasje te pakken.

Do. 6 sept. St. Quentin-Compiegne 74 km
Alleen maar zon en warm, rond de 28 gr. Zweten dus, des te lekkerder is de douche. Gisteravond op het terras nog 4 Nederlanders ontmoet die met 2 boten naar zuid-Frankrijk varen. Vanmorgen gestart langs het kanaal. In de sluis lagen de boten van de Nederlanders. Wederzijds even een foto genomen. Veel dorpjes gehad in een glooiend akkerbouwlandschap. In Noyon zie je de kathedraal al van verre staan. In de middag door het bos, wel even lekker met zo'n weer, naar Compiegne. Bij de kathedraal 2 mannen ontmoet, met ook bestemming Santiago, die we gedurende de middag regelmatig tegen kwamen. Zij zitten inmiddels in hetzelfde hotel als wij, IbisBudget net als gisteren. De kettingen zijn al weer gesmeerd. De was hangt te drogen aan een ideale waslijn zonder knijpers, handig ding. Nu gaan we de stad in.

• 05 September 2013 - 20:52

Marian Van Zon:

Hoi Ellie en Gerard,

Krijg net van ons Anja jullie site door.....super dat de reis weer is begonnen! Succes en heel veel mooie ontmoetingen!!

• 05 September 2013 - 21:48

Johan En Leonie:

Gaat helemaal goed komen met jullie reis! Leuk om te lezen! Geniet!

• 05 September 2013 - 22:22

Jozien:

goed om te lezen dat het goed gaat en dat de eerste ontmoetingen ook weer hebben plaats gevonden ook hier is het schitterend weer echt ongekend deze temperaturen in september. leuke foto's hoor en was drogen is geen kunst met zulk weer veel plezier samen en geniet ervan samen op een terrasje gr johan en jozien

• 06 September 2013 - 09:22

Elly En Peter De Groot:

Hey vrolijke trappertjes, wat een tempo zeg!!! Zitten julli e stiekem op de trein? Minder pelgrims op de route of treffen jullie er toevallig niet veel? En Elly fietst het nu gemakkelijker?
    Je ziet wel, ik heb allerlei vragen. Eunuch, sliepen wij in een bed en van jouw eigen mannetje wordt je gescheiden in het hostel! Tja des te harder kunnen jullie fietsen ha ha! Geniet ervan en tot later.
    Hey vakantiegangers. Dat gaat als een speer. St. Quentin kan ik me nog herinneren uit de vorige reis. Volgens mij hebben jullie daar nu een dag minder over gedaan. Als jullie zo doorgaan zijn jullie in 4 weken in Santiago in plaats van vijf. Wat doe je dan met de tijd die je over hebt? Goede reis verder en we spreken jullie weer!

• 06 September 2013 - 18:12

Ad Broekmans:

Hallo jonge lui ,dit verwondert mij niets dus toch weer op de fiets .Wij wensen jullie een hele goede reis .Vooral geniet er van ,wij volgen jullie op de voet .Wij worden hier niet zo moe van .Groetjes Piet en Ad

• 06 September 2013 - 20:42

Trees :

Hallo Ellie en Gerard jullie zijn super trappers zoals ik nu lees gaat het voor de wind. Geniet ervan en wat leuk om jullie op deze reis te volgen Liefs Leo en Trees

• 06 September 2013 - 23:40

Frans En Els Pijnenburg:

Dag Gerard en Ellie

Jullie hebben het tempo er goed in zitten, ik zou maar eens met een omweg gaan fietsen
    anders zijn jullie veel te snel in Santiago de Compostela.
    Veel succes met de fietstocht en geniet van de vele ontmoetingen en gesprekken die je onderweg hebt met reisgenoten, en van de mooie landschappen die jullie onderweg tegen komen.

Groetjes Frans en Els

• 07 September 2013 - 12:09

Piet Frenken:

Wat is het stil uit het zuiden? Niet alleen maar fietsen!! denk eraan om ons ook op de hoogte te houden van jullie belevenissen. We willen jullie wel digi kunnen volgen.. Geniet ervan. Groetjes uit de stad casteren!