Hulten-Mechelen-Tournai-St.Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Hulten-Mechelen-Tournai-St.Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Hulten-Mechelen-Tournai-St.Quentin

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

04 September 2013 | Frankrijk, Saint-Quentin

Ma. 2 sept. Hulten-Mechelen 101 km
Wolken en zon bij een stevige westenwind. Een afwisselende route door dorpjes en langs water, de Mark, kleine Nete, Netekanaal. In Mechelen in een hostel overnacht. Wel in een slaapzaal, dames en heren gescheiden. Voor ons weer een nieuwe ervaring. Op een zaal met allerlei nationaliteiten. Goed weer om lekker in het centrum te gaan eten.

Di. 3 sept. Mechelen-Tournai 119 km
De wind is gaan liggen, net zoals de voorspellingen in Nederland waren. Zon en 26 gr. Eerst langs de Leirekensroute (fietspad), daarna langs de Dender en de eerste heuvels. In Tournai weer een hostel maar met eigen kamer, wel fijner, op het stapelbed na. Gegeten en een avondwandeling in het mooie centrum.

Wo. 4 sept. Tournai-St. Quentin 113 km
Zon en nog warmer 28 gr. of meer. Na 16 km bij de Franse grens. Vandaag veel boerderijen en akkerbouwgebied. De eerste klimmen zijn genomen. In St. Quentin een hotel. Direct het centrum in en lekker eten.
Alleen vandaag een vrouw gezien met ook bestemming Santiago, verder nog weinig Nederlanders op de route.

• 04 September 2013 - 21:31

Peter, Engelien, Michelle En Lance:

Hoi Gerard en Ellie,
    knap gefietst, volhouden zo, ik moet je nog bedanken voor de kaart van Lance,
    vandaag de Lipdub gehad en gezien, erg leuk. we staan er met zijn allen goed op.
    jullie zien hem nog wel een keer, veel succes nog groetjes van ons allen.

• 04 September 2013 - 21:36

Jozien:

hoi, nu vandaag zat ik nog aan jullie te denken, hoe zou het met ze gaan en ik vond dat het best hard waaide, maar gelukkig nu niet op kop voor jullie. Jullie rijden veel kilometers op een dag, heb je tijd om rond te kijken, want het zou jammer zijn als je ook niet een beetje geniet van de schitterende omgeving
    heb het goed samen geniet ervan, en tot de volgende keer p.s de foto's zijn echt leuk

• 04 September 2013 - 22:11

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Hoi Gerard en Ellie
    wat knap van jullie om meer dan 100 km op een dag te fietsen.wij hebben vandaag 74 km
    gefietst knooppunten naar mijn zus in st Oedenrode. Het was vandaag 28 gr en morgen wordt het hier
    31 gr.geniet samen van deze mooie reis .en heel veel succes.

Groetjes Ome jan en Tante mien van Puijenbroek

• 04 September 2013 - 22:30

Yolanda Frenken:

Ellie en Gerard, veel succes met jullie tocht. Leuk om de eerste verslagen weer te lezen. En wat gaan jullie snel!

• 04 September 2013 - 22:38

Jan Menssen:

Leuk om verslag te lezen

Ga zo door, hopelijk niet te veel lekke banden of zadelpijn !

• 10 September 2013 - 09:40

Corrie En Karel Van Riel:

Knap dat jullie zo'n tocht ondernemen en dat je droom toch verwezenlijkt wordt. Veel plezier en lekker genieten van al wat je ziet en tegenkomt onderweg. De groeten