Haarlem - Ulvenhout - Reisverslag uit Hulten, Nederland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Haarlem - Ulvenhout - Reisverslag uit Hulten, Nederland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Haarlem - Ulvenhout

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

20 Augustus 2013 | Nederland, Hulten

Vr. 2 augustus Haarlem - Dordrecht 95 km
Als training en voor een stempel in Haarlem hebben we het eerste stuk van de St. Jacobs fietsroute afgelegd. Begin van de week waren de weersvooruitzichten goed en hadden we een overnachting bij Stayokay in Dordrecht geboekt. Gedurende de week werd duidelijk dat het vrijdag wel erg warm zou worden, misschien wel de warmste dag van het jaar?
Om 9.00 uur met de fiets in de trein naar Haarlem vertrokken. Na 2 overstappen en een uitgevallen trein door een hitterooster kwamen we rond half 12 in Haarlem aan. Dwars door het centrum naar het St. Jacobs godshuis waar Joost de koffie klaar had staan. Na een praatje en de eerste stempel voor Gerard op zijn pelgrimspaspoort fietsten we in een warme fohn naar Dordrecht. Het eerste deel ging langs de Leidsevaart, dwars door Leiden en het Groene Hart van Holland en via de molens van Kinderdijk naar Dordrecht. Overnacht aan het noordelijk deel van de Biesbosch. Door de warmte, 33 gr., wel wat meer drinkpauzes genomen. Een douche en na het eten een terras is dan wel erg lekker!

Za. 3 augustus Dordrecht - Ulvenhout - Hulten 65 km
De warmte is iets afgenomen. Met een fiks windje op kop via de Zeedijk de Moerdijk over naar Brabant om vervolgens met wind mee naar Lage Zwaluwe te vliegen. Na onze lunch aan de Mark in Ulvenhout verlaten we de route om hem hier op 2 september weer op te pikken. Vroeg in de middag zijn we weer in Hulten en pakken thuis een terrasje.

Gerard en Ellie

Maandag 2 september gaan wij beginnen aan onze reis naar Santiago de Compostela. We fietsen dan naar Ulvenhout om daar de St. Jacobs fietsroute op te pakken. Het beginstuk Haarlem - Ulvenhout hebben we in augustus al gefietst.

Actief sinds 27 Juli 2013