Herleshausen - Meiningen - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Herleshausen - Meiningen - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Herleshausen - Meiningen

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

05 September 2019 | Duitsland, Meiningen

Donderdag 5 september 103 km 18 graden zon en wolken.
Eerst kwamen we langs de Kalimijnen. De Monte Kali is een afvalberg wit zout van 200 m hoog. De mijnen zijn 700 m diep, er wordt niet meer in gewerkt. De meeste bospaden zijn goed te fietsen. Vandaag hadden we in een natuurgebied een pad met kuilen en grove keien. Naar beneden kijken dus. In de kuurstad Bad Salzungen het Gradierhaus bekeken. In Meiningen naar een pension gefietst. Gelukkig was er nog 1 kamer vrij. Na het douchen naar de Markt gelopen om te gaan eten.
Foto's van de laatste dagen volgen nog. Al een aantal dagen geen WiFi voor mijn mini-laptop. Dus de verslagjes maar via de mobiel.

• 06 September 2019 - 12:06

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Hoi Gerard en Ellie
    wat hebben jullie al veel gefietst.al ruim op de helft.
    geniet van jullie fietsvakantie. met de fietsroute kom je wel op de mooiste plaatsen.
    goede temperatuur om te fietsen. gelukkig niet te warm voor jullie.
    heel veel succes naar de eindbestemming

groetjes Ome Jan en Tante Mien

Gerard en Ellie

Maandag 2 september gaan wij beginnen aan onze reis naar Santiago de Compostela. We fietsen dan naar Ulvenhout om daar de St. Jacobs fietsroute op te pakken. Het beginstuk Haarlem - Ulvenhout hebben we in augustus al gefietst.

Actief sinds 27 Juli 2013