Lichtenfels - Ebnath - Reisverslag uit Ebnath, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Lichtenfels - Ebnath - Reisverslag uit Ebnath, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Lichtenfels - Ebnath

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

07 September 2019 | Duitsland, Ebnath

Zaterdag 7 september 107 km 16 graden bewolkt.
We fietsen om de dag voorop met de fietsnavigatie. Heel fijn! Het boekje met kaarten hebben we ook bij voor de info van de omgeving.
In het Maindal langs de Main gefietst. Bij Swarzack over een mooie fietsbrug. 's Middags bij Bad Berneck het Fichtelgebergte in. 12 km gestaag (3-4%) klimmen met een pittige laatste km. Goed te doen, laatste km wel een kuitenbijter. Even bijkomen in Bischofsgrun om daarna langs de skiliften de laatste paar km te klimmen tot 820 m. Het hoogste punt in deze route. Afdalen langs de Fichtelmeren. Overnachten in Brand viel niet mee. Niets te eten. Nu zitten we in Ebnath, een landgasthof, waar het nu is gaan regenen.

• 08 September 2019 - 19:54

Jacky En Piet:

Wat gaan jullie als een speer zeg, elke dag meer dan 100 km.!! Jullie boffen tot nu toe met het fietsweer.
    Leuk om jullie verslagen te lezen van stad naar stad en de omgeving waar je doorfiets. Genieten is zeker het juiste woord.

Gerard en Ellie

Maandag 2 september gaan wij beginnen aan onze reis naar Santiago de Compostela. We fietsen dan naar Ulvenhout om daar de St. Jacobs fietsroute op te pakken. Het beginstuk Haarlem - Ulvenhout hebben we in augustus al gefietst.

Actief sinds 27 Juli 2013