Zadub-Zavisin - Rokycany - Reisverslag uit Rokycany, Tsjechische Republiek van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Zadub-Zavisin - Rokycany - Reisverslag uit Rokycany, Tsjechische Republiek van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Zadub-Zavisin - Rokycany

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

09 September 2019 | Tsjechische Republiek, Rokycany

Maandag 9 september 97 km 12 graden en regen.
Veel regen in de voormiddag. Regenkleding hadden we niet voor niets bij. Toch lekker en mooi gefietst. Wind mee (i.t.t. gister), ook wel klimmetjes maar meer afdalingen. Een rustig weids boerenland met hier en daar wat bos. Veel reeën gezien. Een keer 9 bij elkaar. Overal stijgt de damp uit de bossen omhoog. 's Middags in de stad Plzen met zijn kathedraal was het meest droog. Plzen bekend van de Skoda en Pilsner Urquell. Die laatste hebben wij 's avonds pas genuttigd in het hotel. Bij aankomst in Rokycany regende het weer meer. Maar de voorspellingen voor de komende dagen zijn heel goed.
Een paar keer geschrokken vandaag, ik 2 keer plat gegaan met de fiets op het wegdek. 1e keer bij plots remmen met m'n regenschoenkappen achter het pedaal blijven hangen. 2e keer, niet slim volgens Gerard, in de tramrails gereden. Ik ben er goed vanaf gekomen met enkel wat schaafwondjes.

• 10 September 2019 - 08:12

Mieke:

Ha fietsers,

Wat n mooi verslag iedere keer en wat n treffende foto's. Het is n land van tegenstellingen zo te zien, armoe en in de steden meer rijkdom. Gelukkig gaat alles goed. Fiets ze nog samen.
    Kees en Mieke

• 10 September 2019 - 10:16

Corrie En Johan:

Gerard en Ellie
    fiets nog een paar dagen en geniet van de omgeving
    te hopen dat het de rest droog blijft
    gr de buurtjes

• 10 September 2019 - 11:48

P.Frenken:

Wat zijn jullie al ver gekomen. Gelukkig geen ernstig letsel na die valpartijen. Veel succes voor de laatste etappes. Yolanda en Piet

Gerard en Ellie

Maandag 2 september gaan wij beginnen aan onze reis naar Santiago de Compostela. We fietsen dan naar Ulvenhout om daar de St. Jacobs fietsroute op te pakken. Het beginstuk Haarlem - Ulvenhout hebben we in augustus al gefietst.

Actief sinds 27 Juli 2013