Chiavenna-Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Chiavenna-Brescia - Reisverslag uit Brescia, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Chiavenna-Brescia

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

07 September 2016 | Italië, Brescia

Dinsdag 6 september Chiavenna-Carvico 100 km zon en 30 graden
Opgestaan met wat stijve benen maar die waren zo weer opgewarmd. Het eerste stuk ging lekker, vrijliggend rustig fietspad, strak blauwe lucht, restje afdaling en wind mee langs de rivier de Meda en het meer van Mezzola. Daarna over de weg langs het Como meer, met het veer van Varenna naar Bellagio en langs het Lecco meer. Een toeristisch maar mooi stuk, wel druk. Een paar lange tunnels (2200 en 1600 m), niet fijn met al het verkeer. Na de meren verder over een slecht fietspad langs de Adda waar we weer met een veer overstaken. Het hostel in Villa d'Adda bleek gesloten dus een hotel in het volgende dorp. Alweer een mooie afwisselende dag.

Woensdag 7 september Carvico-Brescia 105 km zon en 30 graden
De eerste 30 km waren druk maar dat moet je over hebben om de historische stadskern van Bergamo te zien. Die ligt op een rots dus een klim van 7% er naartoe. s Middags volgde weer een heerlijk rustig fietspad door een natuurgebied langs de Serio en het meer van Iseo. Daarna een wijngebied. De heuvels nemen we steeds makkelijker, de kwaliteit van de fietspaden is niet zoals bij ons. De Alpen zijn nog steeds aanwezig op de achtergrond. We waren van plan, na het bezoek aan de stad Bergamo, niet zoveel kilometers te fietsen maar we hebben moeten zoeken naar een overnachting, uiteindelijk in de stad Brescia na een lange dag.

• 07 September 2016 - 23:24

Jozien:

Jullie treffen het ook met het weer hier is het nog. 27-28 graden!!

• 08 September 2016 - 07:00

Jacky En Piet:

Prachtige foto's!! Wat fietsen jullie nu door een mooi gebied. Ben nu al benieuwd naar alle andere foto's.
    Een Thebe avondje plannen in oktober?

• 08 September 2016 - 09:15

Kees En Rian:

Weer leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Fijn dat alles goed gaat en al vele kilometers afgelegd, Super zeg!
    Mooie foto's en heerlijk weer. Geniet ervan en succes!

• 09 September 2016 - 12:10

Jolanda En Corné:

Even jullie verhalen bijgelezen en foto's bekeken. Leuk hoor
    En al in Italie!
    We blijven jullie volgen en zijn benieuwd straks naar al jullie verhalen.
    Succes met het vervolg van de reis

• 09 September 2016 - 16:29

Jack En Anjo:

Zo te zien gaat alles volgens plan. Leuk om te lezen en mooie foto's. Veel plezier nog in Italië!

• 09 September 2016 - 22:23

Jan En Karin:

Mooie reis. Veel te zien. Succes verder en geniet ervan.
    Groeten uit Hulten.

• 10 September 2016 - 08:32

Engelien:

Hoi Hoi Jullie gaan als een speer, erg leuk om alles te volgen en te lezen, geniet er maar lekker van, gr Peter en Engelien