Hulten-Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Hulten-Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Hulten-Euskirchen

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

28 Augustus 2016 | Duitsland, Euskirchen

Vrijdag 26 augustus Hulten-Roermond 101 km zon en 32 graden
Een tropische dag met een beetje de wind mee. Het fietsen ging lekker. Via Oirschot, Eindhoven, Heeze en Nederweert naar Roermond. Hier pakken we morgen de fietsroute van Hans Reitsma op. In Roermond aangekomen even rondgefietst in het oude centrum langs de kathedraal, het stadhuis en de Munsterkerk. Daar onder de bomen lekker een terras gepakt want we konden bij ons adres van de vrienden op de fiets pas om 17.00 uur terecht. Dit bleken vriendelijke pensionado's in een mooi herenhuis. 's Avonds heerlijk gegeten op de Markt.

Zaterdag 27 augustus Roermond-Euskirchen 113 km zon en 32 graden
Na enkele limburgse dorpjes waren we binnen een uur ongemerkt Duitsland in gefietst. Bijna heel de dag naast de Roer op een gravelpad gereden. Vooral tijdens pauze's vraagt fietsen met bepakking om aanspraak. Een vriendelijke duitse was benieuwd waar de reis naar toe ging. Zij bood zelf ook onderdak aan pelgrims en had het spaanse stuk naar Santiago gelopen. "'s Middags nog lekker pootje gebaad in de Rur. Met zicht op de heuvels van de Eifel wilden we in Zulpich overnachten. Na hulp van de gastvrouw van een hotel bleek dat we toch nog 13 km door moesten naar Euskirchen voor een hotel met plaats. Her en der viel een onweersbui en donderde het maar niet waar wij fietsten.

• 28 Augustus 2016 - 09:57

Yvonne :

Hoi Ellie en Gerard, heel veel succes met jullie reis. Wat leuk dat we jullie op deze manier weer kunnen volgen. Heel veel plezier samen. groetjes Yvonne

• 28 Augustus 2016 - 10:19

Engelien:

Fijn dat het zo lekker loopt en heerlijk kunt genieten.
    Erg leuk weer om te lezen waar jullie zijn en hebben gedaan.
    Heel veel fietsplezier en geniet van het mooie landschap.
    succes nog xx

• 28 Augustus 2016 - 22:46

Elly Pullens :

De eerste kilometers al goed in de benen lees ik. Succes verder en vooral veel fietsplezier. Kijk om je heen en geniet van alles langs de route!

• 29 Augustus 2016 - 23:02

Anjo Van Zon:

De eerste dagen al weer voorbij. Veel plezier tijdens jullie reis. Leuk om jullie zo af en toe te volgen. Groetjes uit Hulten.

• 30 Augustus 2016 - 12:14

Corrie:

fijn dat de eerste dagen zo goed verlopen is
    verder veel fietsplezier en geniet ook van de natuur gr de buurtjes

• 30 Augustus 2016 - 13:34

Sander:

Hoi Ellie & Gerard, leuk om jullie verhalen zo te lezen en te zien dat jullie er ook volop van genieten. Nog twee/drie dagen langs de Rijn en dan begint het heuvelachtige landschap. Heel veel succes!!

• 30 Augustus 2016 - 17:48

Louise Gillis:

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Heel veel succes. Ik doe je het niet na!! Gelukkig bleef de onweer ver weg. Fietsen is leuk, maar fietsen in de regen ben je gauw beu. En in een hevige onweersbui nog link ook,lijkt me. Hopelijk hebben jullie de hele tocht lekker fietsweer.