Meiningen - Lichtenfels - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Meiningen - Lichtenfels - Reisverslag uit Lichtenfels, Duitsland van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Meiningen - Lichtenfels

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

06 September 2019 | Duitsland, Lichtenfels

Vrijdag 6 september 103 km 21 graden en zon.
Een frisse start, 8 graden, een jasje aan. De fietspaden en landbouwwegen die verhard zijn, zijn hier mooi geasfalteerd. Een heuvelachtig landschap met akkerbouw. Het eerste zonnepanelen weiland gezien. Vandaag hebben we de Werra verlaten en gaan over een heuveltje naar het Maindal. De versnellingen en de beenspieren zijn weer goed gebruikt. In Coburg zijn we wat langer gebleven om o.a. de Marktplatz en de Schlossplatz te bekijken. Daarna nog een uurtje doorgefietst naar Lichtenfels. I.v.m. het trucker-festival daar alle pensions/hotels vol. Via de tourist-info zitten we nu 4 km er vandaan in een mooi groot pension met veel wandelaars.

• 07 September 2019 - 11:57

Tante Mien De Brouwer:

Jullie gaan nu bijna de Tsjechise grens over .Is het daar nog steeds zo goedkoop allemaal.
    ben benieuwd . Heel veel groeten van ons !!!!!!!!

Gerard en Ellie

Maandag 2 september gaan wij beginnen aan onze reis naar Santiago de Compostela. We fietsen dan naar Ulvenhout om daar de St. Jacobs fietsroute op te pakken. Het beginstuk Haarlem - Ulvenhout hebben we in augustus al gefietst.

Actief sinds 27 Juli 2013