Siena-Grotte S. Stefano - Reisverslag uit Grotte Santo Stefano, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Siena-Grotte S. Stefano - Reisverslag uit Grotte Santo Stefano, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Siena-Grotte S. Stefano

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

15 September 2016 | Italië, Grotte Santo Stefano

Woensdag 14 september Siena-Chiusi Scalo 93 km zon en 30 graden
We zijn 's avonds een paar keer met de fiets zonder bagage in het dorp gaan eten. Dat is een heel verschil met klimmen, met of zonder bagage.
De oude stad van Siena bezocht met het Piazza del Campo. Daarna door Le Crete gefietst, zuidelijk deel van Toscane, heel bijzonder! Kale kleiheuvels met wat cipressen op een rij langs de weg naar een boerderij. Wel tot 10% klimmen en dalen, maar de benen lijken te gaan wennen aan de heuvels. Lekker gefietst. s Middags in het dal di Chiana over een gravelfietspad langs het hoofdkanaal gereden.

Donderdag 15 september Chiusi Scalo-Grotte S. Stefano 90 km bewolking, soms zon, een flinke regenbui en 23 graden
Eerst langs het spoor over een fietspad om vervolgens de eerste heuvel te beklimmen, 574 m. Aan de andere kant in het dal ligt Orvieto op een uitstekend plateau van tufsteen. Klimmen en dalen en weer een heuvel over. Zitten nu halverwege de afdaling bij een agriturismo en hebben zicht op de oude vulkaan, Monte Cimino (1053 m). Weer veel mooie uitzichten gehad. 's Middags een korte, hevige regenbui, onder een boom staan schuilen.

• 15 September 2016 - 21:57

Jozien:

Ook hier gelukkig onder de dertig graden, vanavond een lekker koel briesje. Het was voor ons nodig dat de temperatuur anders werd!! Goeie reis verder

• 16 September 2016 - 19:16

Yvonne :

Wat zien jullie toch mooie dingen. geweldig wat jullie doen. het is ontzettend leuk dat je elke keer weer een verslag schrijft, zodat we mee kunnen volgen (genieten). Nog een klein stukje en jullie zijn in Rome.
    Veel plezier
    Groetjes Kees en Yvonne

• 17 September 2016 - 08:33

Kees En Corrie Van Gestel:

Knap al weer zo'n eind gefietst, geniet nog maar van dat laatste stukje, moet nu echt wel gaan lukken

Succes vna uit Beers