Sorbara-Pracchia - Reisverslag uit Pracchia, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu Sorbara-Pracchia - Reisverslag uit Pracchia, Italië van Gerard en Ellie Gillis - WaarBenJij.nu

Sorbara-Pracchia

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Ellie

11 September 2016 | Italië, Pracchia

Zaterdag 10 september Sorbara-Guiglia 58 km zon en 29 graden
De agiturismo was een wijnboer, het restaurant een verbouwde koestal. 's Morgens al laten bellen voor een overnachting, niet gelukt, dan maar aan fietsen. We gaan wat kilometers per dag minderen omdat we anders te vroeg in Rome zijn. Op een soort van Bels lijntje, een Italiaans lijntje dus, naar Modena, de stad van de sportauto's. Langs de Maserati fabriek gefietst. Op het Grande plein waar de Dom en een paleis staan pauze gehouden. Ook hier weer een festival, Modena in flower. Een fietsvriendelijke stad waar we dwars doorheen zijn gereden over fietspaden. Na de stad weer over het Italiaans lijntje langs vele fruitbomen en met zicht op de Appenijnen, een gebergte. Na Vignola begon de klim richting de Brasa pas. In Guiglia besloten we hier te overnachten aangezien we anders te ver door moesten in de klim en het was wel erg warm. Ontvangen door de hotel eigenaar met een zeflgemaakte siroop met water, witte wijn en ijs, lekker en fris!

Zondag 11 september Guiglia-Pracchia 74 km zon en wolken 28 graden
Na een paar belletjes door het hotel weer geen volgende overnachting. Verder met de klim tot 7% naar de Brasa pas (895 m). Veel in het bos, de zon is regelmatig achter de wolken, niet zo erg met al het klimwerk. Het is dalen en weer klimmen, werken met de benen. Ik heb wat last van mijn linker hamstring, dus wat sprayen met de spuitbus van ome Jan en tante Mien de Brouwer. We zien, vooral Gerard, veel motoren voorbij scheuren. 's Middags rijden we Toscane in. We zitten nu in een BenB van een bejaardentehuis wat voorheen dienst heeft gedaan als bejaardenkamer. Heel ruim. Nu blijkt alleen dat in heel het dorp niets te eten of te halen is. Dus zullen we zo op de fiets naar een dorp 4 km verderop moeten klimmen om te eten.

• 11 September 2016 - 18:16

Tante Mien De Br.:

Wat een prachtige fotos

veel succes verder en groetjes Ome Jan en T. Mien de Br.

• 11 September 2016 - 21:14

Jozien:

het is toch wat!! moet je snelheid minderen, minder kilometers fietsen en..........meer rusten anders ben je te vroeg in Rome ( ik vind het leuk!!) heel veel succes weer gr uit Hulten

• 12 September 2016 - 20:12

Yolanda En Piet Frenken:

Wel fijn toch om wat minder km. per dag te fietsen, heb je meer tijd om van het mooie Toscane te genieten. Zo te lezen nog geen slecht weerdag gehad, fijn. Groetjes.

• 12 September 2016 - 22:01

Ome Jan En Tante Mien Van Puijenbroek:

Wat hebben jullie al veel gefietst misschien eind van de week al in Rome.
    met iedere dag mooi fiets weer gehad.Hier is het ook volop zomer.
    de komende dagen met meer dan 30 graden. heel veel succes verder.

Groetjes Ome Jan en Tante Mien

• 13 September 2016 - 11:34

Collega´s Moleculaire Pathologie:

Wat gaan jullie snel! Leuk om zo bij houden! Fiets maar lekker door hoor kun je maandag gewoon weer beginnen! ;-)
    Nee geniet ervan! Veel plezier nog in Rome!
    Groetjes Hans, Eric, Mirjam, Monique en Myrte

• 13 September 2016 - 18:18

Elly Pullens:

Mooie tocht! Wat let je om eerder dan gepland in Rome te zijn? Daar valt heel wat te zien! Aan de andere kant kun je nu wat rustiger aan doen om nog meer te genieten van de omgeving! Zo'n fietsenstalling hebben wij niet! Veel plezier nog, groetjes, ook van Jan.